:sparkles: PWA :sparkles:
Twarz autora bloga

Piotr Kowalski

Organizator WarsawJS Trener YouTuber

WarsawJS Meetup #29

Pierwsze w tym roku spotkanie WarsawJS! Fiu fiu! Ostatnio miałem przerwę w pisaniu podsumowań ze spotkań warszawskiej społeczności JavaScript-owej. Czas to nadrobić! Jestem w plecy o 5 spotkań, a żeby nadgonić to co 4 artykuł będzie podsumowaniem ze spotkania. I tak, aż do wyrównania. Potem pozwolę sobie na publikację raz na miesiąc, czyli z każdym tego typu spotkaniem.

WarsawJS

Invitation

Jesteście świadkami mojego pierwszego nagrania zapowiedzi w zaciszu domowego ogniska! Tak, dokładnie. Pomimo tego, że tło mi się zmienia, to materiał nagrany był nocą (widać delikatne zmęczenie na twarzy).

Zapowiedz zaczyna się podsumowaniem jak wyglądały spotkania (a raczej prelegenci) z minionego roku. Kolejny rok comiesięcznych spotkań za nami. To już kolejny rok. Czas leci. Fajnie!

W materiale podziękowałem restauracji Państwomiasto za ponad 2-letnie goszczenie nas w swojej lokalizacji. Będziemy zawsze ciepło wspominać naszą pierwszą lokalizację. Dziękujemy :tada:

Zapraszam do oglądania!


Talk #1: Jak stworzyć prostą grę HTML5 w 4 lata [PL] Andrzej Mazur

Podczas prelekcji Andrzeja mogliśmy dowiedzieć się jak wygląda jego historia z tworzeniem gier w HTML5. Kilka lat temu powstał pomysł na grę Wizard Quest. Pierwsze realizacje nei były udane i dopiero 4 lata później udało się Andrzejowi skończyć. Po drodze zrealizował on 8 innych gier, które nauczyło go lepszej tworzenie gier od strony developera, ale jak i od strony wydawcy.

Na zakończenie dowiedzieliśmy o jednej ważnej zasadzie podczas tworzenia gier: KISS (Keep It Simple, Stupid). Frazes oznacza, aby redukować liczbę funkcjonalności gry do jak najmniejszym fragmentów.

Andrzej jest założycielem meetupu Gamedevjs, na który - jako fan tworzenia gier - serdecznie zapraszam!

Talk #2: Kontraktowanie API ze Swagger’em - korzyści [PL] Piotr Błaszczak

Swagger, czyli uzgadnianie API między front-endem oraz back-endem w najpopularniejszym formacie definicji danych tj. w JSON. Opisujemy zasoby HTTP wraz ze wspieranymi metodami np. GET, POST, PUT.

Tematyka bardzo przyjemna, w sytuacji dużej aplikacji. Moim zdaniem to jest jedyny typ aplikacji (tj. jego wielkość), ponieważ w mały projekcie po prostu szkoda czasu na uzgadnianie z uwagi na szybką modyfikację kodu.

Polecane przez Piotrka narzędzia:

Świetne narzędzie do pracy, aby móc rozwijać back-end albo front-end samodzielnie, tj. jedna strona nie musi czekać na drugą. Wystarczy stworzyć plik z mockami.

Talk #3: Graficzny Edytor Grafu z wykorzystaniem TypeScript + SVG + D3.js [EN] Marcin Pieciukiewicz

Podczas prelekcji dowiedzieliśmy jakich technologii Marcin użył do zbudowania prostego edytora grafu. Zostały wymienione następujące technologie:

  • TypeScript
  • D3.js
  • SVG
  • SCSS - jako preprocesor do CSS

Aplikacja działająca dostępna jest tutaj: marpiec.github.io/GraphEditor/

Największym plusem w tworzeniu takiej aplikacji było wykorzystanie biblioteki D3.js, która zarządzała warstwą prezentacji.

Sponsorzy spotkania

Podsumowanie

Event oceniam bardzo dobrze. Cieszę się, że w taki sposób zaczęliśmy ten nowy rok spotkań w nowej lokalizacji i w nowym - większym pomieszczeniu. Do zobaczenia na kolejnych spotkaniach WarsawJS Meetup!